• Gratis levering bij meer dan 95 ilens servicepunten!
  • Persoonlijke service
  • 100% lokaal
  • 100% Belgisch
  • Unizo-e-commercelabel

Vaak gestelde vragen

Bij iLens.be proberen we alles zo duidelijk en transparant mogelijk te maken. Maar af en toe gebeurt het dat er iets nog niet helemaal duidelijk is. Hieronder hebben we de meest courante vragen verzameld. Mocht u nog met een vraag zitten waarop u hier het antwoord niet vindt, stuur ons dan gerust een mailtje op info@ilens.be!  

iLens.be is een initiatief van meer dan 90 zelfstandige optiekzaken. Door onze krachten te bundelen en gezamenlijk aan te kopen, kunnen wij contactlenzen aanbieden aan de scherpste prijzen, zonder in te boeten aan onze vertrouwde service. iLens.be is enkel een bestelplatform en staat in voor de distributie, maar uw lenzen worden effectief verkocht en gefactureerd door uw servicepunt. U kunt dus bij dit servicepunt steeds terecht voor lenscontroles of advies.

iLens.be zelf verkoopt geen contactlenzen, het zijn de aangesloten servicepunten die dit doen. Hierdoor bent en blijft u ook klant van dit servicepunt, en zal u bij dit servicepunt van dezelfde service kunnen genieten als de klant die in de winkel koopt. Op deze manier combineert u dus de voordelen van het online shoppen met het vertrouwen van een zelfstandige optiekzaak.

Uw gekozen servicepunt is steeds op de hoogte van uw online aankopen, en u kunt er dus altijd terecht voor advies en controles.  

U kunt voor een professioneel en ongebonden advies terecht bij meer dan 90 zelfstandige optiekzaken. Doordat geen van onze servicepunten gebonden is aan één of ander merk, garanderen wij u het beste advies op maat van UW ogen.

Of het nu gaat om een start-up voor iemand die nog nooit lenzen heeft gedragen, een heraanpassing als u niet (meer) tevreden bent van uw huidige lenzen, of voor een eenvoudige controle van uw lenzen, maak een afspraak met uw servicepunt en uw ogen zullen u dankbaar zijn.

Niemand twijfelt eraan dat de ogen, en de gezondheid ervan, van het allergrootste belang zijn. Hoezeer contactlenzen ook door de jaren heen geëvolueerd zijn, de kans bestaat steeds dat uw ogen er ongemerkt een nadelige invloed van ondervinden. Jammer genoeg zijn niet alle oogproblemen meteen duidelijk, en merken we vaak dat sommige lensdragers pas naar de contactlensspecialist gaan als het al te laat is. Door uw lenzen regelmatig te laten controleren, sluit u niet alleen het grootste deel van deze problemen uit, maar kan uw contactlensspecialist u meteen ook adviseren over de nieuwste materialen en technologieën. Hierdoor blijven uw ogen nog langer in topvorm.

Dat kan zeker! De meeste mutualiteiten betalen tegenwoordig een deel terug van de kosten (°) die u maakt voor uw oogzorg. Bij elke aankoop via www.ilens.be  krijgt u direct via e-mail een factuur toegezonden. Als u een klevertje van uw mutualiteit hierop kleeft en dit aan uw mutualiteit bezorgt, doen zij het nodige.

Als u voldoet aan de voorwaarden voor een RIZIV terugbetaling (bijvoorbeeld bij sterktes hoger dan 8 dioptrie, of een verschil van meer dan 3 dioptrie tussen rechts en links) dan gaat u best langs bij uw servicepunt met uw voorschrift van de oogarts.

(°) Raadpleeg voor de precieze voorwaarden uw mutualiteit.

Uw iLens contactlensspecialist kan alle tests en controles uitvoeren, nodig om het veilig en gezond dragen van lenzen te kunnen garanderen. Hij kan zich echter niet uitspreken over de gezondheid van uw ogen. Ongeacht of u nu een bril of lenzen draagt of helemaal niet: wij raden iedereen een regelmatig bezoek aan de oogarts aan.

Dat kan. U hoeft enkel uw servicepunt te contacteren en de (ongedragen) lenzen in de ongeopende en niet-beschadigde verpakking terug te bezorgen, vergezeld van een kopie van de factuur. U kan dan met het servicepunt afspreken of de lenzen worden terugbetaald of omgeruild.